Pátek, 26 dubna, 2024

Zaujíma vás čo odlišuje dobrú a luxusnú reštauráciu?

Každá kvalitná gastro prevádzka je jedinečná, no všetky majú niekoľko spoločných charakteristík. S precíznym zmyslom pre detail, dokonalým prevedením a výnimočnými službami sa luxusná reštaurácia zameriava na špičkový zážitok. Či už sa snažíte vo svojej reštaurácii vytvoriť výnimočnú atmosféru alebo jednoducho chcete zapôsobiť na hostí, tu je niekoľko základných vecí, ktoré by ste mali vedieť o špičkových reštauráciách.

Detaily rozhodujú

Vytvorenie skvelej atmosféry v reštaurácii je o detailoch. To zahŕňa hudbu, osvetlenie, prestieranie na stôl a vkusné umenie na stenách. Biele obrusy boli kedysi vizitkou každej luxusnej reštaurácie, ale táto norma sa do značnej miery vytratila. Môže to byť preto, že prevádzka sa zbavuje tradičných ideálov, aby si mohla vytvoriť vlastnú identitu. Porcelán a príbory však musia zodpovedať estetike a jedlu. Mnohé prevádzky zachádzajú tak ďaleko, že navrhujú svoju vlastnú grafiku na obalové materiály a misky na polievku, aby dopriali luxus aj svojim online zákazníkom. Každý malý detail sa počíta. Nič by nemalo byť príliš hlasné, príliš jasné alebo príliš veľa. Jemnosť je kľúčová.

Výnimočný servis

Bez ohľadu na to, aký koncept reštaurácie máte, vás servis rozhoduje. Dobrý personál bude schopný vysvetliť hosťom celé menu a bez prehnaných emócii ho aj zopakovať. Správny čašník pozná vhodné vtipy a je vždy tam, kde ho potrebujete. Mnoho odborníkov v tejto oblasti má rozsiahle znalosti o trendoch v menu, o najnovších vínach až po najkreatívnejšie remeselné koktaily. Kvalitné stolovanie si vyžaduje obsluhu, ktorej skúsenosti a znalosti siahajú od jedálneho lístka až po samotnú prevádzku. Tu nie je miesto pre začiatočníkov, do luxusnej reštaurácie vyberajte vždy iba špičkový personál so serióznou kariérou.

Skúsenosti hostí na prvom mieste

Ako hosť v luxusnej reštaurácii platíte za viac, ako “len” za jedlo. Hľadáte úplne iný zážitok. Niektoré typické služby vo vybranej reštaurácii zahŕňajú: držanie stoličky pre ženy, sprevádzanie na toalety, ak je to potrebné, upratanie stola medzi chodmi a výmena obrúskov, ak hosť opustí stôl. Nové víno sa nikdy nenaleje do toho istého pohára a medzi chodmi sa úplne nahradí strieborný riad. Všetko musí byť udržiavané v dokonalom poriadku. S každým novým členom personálu je potrebné urobiť komplexné školenie a oboznámiť ho s touto etiketou.

Menu ako samozrejmosť

Vaše menu by malo byť nastavené na dennej alebo týždennej báze a malo by obsahovať od dvoch do 10 chodov. V luxusnej reštaurácii zvyčajne neexistujú žiadne možnosti “à la carte”, ale pre hostí s diétnymi obmedzeniami sú k dispozícii náhrady. Toto menšie “rotujúce” menu umožňuje nakupovať miestny sezónny tovar v maximálnej čerstvosti s ohľadom na ročné obdobie a kreativitu šéfkuchára. V známejších reštauráciách môže byť aj doplnkové menu na objednanie typických špecialít.  Dobrý manažér reštaurácie a šéfkuchár sledujú aktuálne trendy v oblasti stravovania a jedinečným spôsobom ich začleňujú do jedálneho lístka. Vedia totiž, že jedna porcia síce nakŕmi jedného hosťa, no výnimočnú fotografiu jedla môžu vidieť a zdieľať tisícky.

Rezervácie sú potrebné

Rezervácie umožňujú reštaurácii zabezpečiť, že kuchyňa a čašník nebudú preťažení počas večerného zhonu, ktorý v prípade kvalitného viacchodového jedla často trvá celú dĺžku ich služby. Niektoré luxusné reštaurácie vo väčších mestách s ponukou, ktorá je špičková, no relatívne málo časovo náročná, nemusia vôbec ponúkať rezervácie. To často pritiahne ešte viac hostí, ktorí sa zoradia pred prevádzkou  zo strachu, že si nezabezpečia stôl. Čo je však ich tajomstvo, prečo si pritiahnu toľko ľudí? Je to tým, že kladú dôraz na čerstvé, miestne jedlá pripravované jedinečnými spôsobmi a podávané v atmosfére, ktorá sa nepodobá žiadnej inej reštaurácii. Hoci sa koncept luxusu neustále vyvíja, dobré jedlo bude pre návštevníkov reštaurácií vždy prioritou.

Related articles

Comments

--- reklama ---PR článek