Úterý, 16 dubna, 2024

Jedli by lekári párky v rožku, keby neboli zdravé?

Keď sa zákazníci do podniku rýchleho občerstvenia práve nehrnú, chce to nápad, ako ich prilákať. Jeden podnikateľ taký nevšedný nápad pred viac ako stovkou rokov mal.

Rodák z Haliča Nathan Handwerker (1892-1974) presídlil v roku 1912 do Spojených štátov. V roku 1916 si na newyorskom Coney Islande otvoril podnik rýchleho občerstvenia so špecializáciou na hot dogy, ktoré pripravoval podľa receptu svojej manželky Idy a korenil zmesou podľa receptu jej babičky. A aby obstál v konkurencii, ponúkal hot dogy za niklák (päť centov), ​​čiže za polovičnú cenu ako konkurencia.

Napriek tomu sa stravníci príliš nehrnuli, pretože práve kvôli nízkej cene mali pochybnosti o kvalite ponúkanej pochutiny. Handwerker preto vymyslel parádny marketingový trik. Zamestnal pár chlapíkov prezlečených za lekárov, ktorí k nemu chodili hot dogy jesť. Týmto nevšedným spôsobom si nakoniec dokázal získať dôveru zákazníkov, ktorí usúdili, že lekári by ťažko konzumovali niečo, čo je nekvalitné, ba dokonca zdravotne závadné.

Handwerker svoj podnik nazval Nathan’s Hot Dogs, neskôr z neho vznikol reťazec Nathan’s Famous. Na jeho rozširovanie potom dohliadal Handwerkerov syn Murray. V roku 1968 spoločnosť vstúpila na burzu a dnes prevádzkuje štyri stovky vlastných a franšízových podnikov rýchleho občerstvenia vo všetkých päťdesiatich amerických štátoch a takmer dvoch desiatkach krajín sveta. Navyše organizuje známu súťaž v jedení hot dogov Nathan’s Hot Dog Eating Contest. Pôvodná reštaurácia na rohu Surf a Stillwell Avenue stojí dodnes.

Pán Handwerker mal jednoducho skvelý nápad a poriadnu dávku šťastia – a možno sa jeho trikom inšpirovali aj autori známeho klišé „odporúča deväť z desiatich lekárov“. Aj keď si možno hocikto kladie otázku, kto je onen „desiaty“ lekár, ktorému večne niečo nejde pod fúzy.

Related articles

Comments

--- reklama ---PR článek